Un bun prieten din presa imi reprosa cu ceva timp in urma: ‘Ba, tu ce vrei .. sa fii si jurnalist si functionar public ? ’. Aluzia era la faptul ca am scris despre aranjamentele politice care se fac in aceste momente pe functiile publice la Agentia pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii(AIMM), si calitatea mea de candidat la o astfel de functie.

Intrebarea nu era intamplatoare, pentru ca stia foarte bine cum m-au dat afara cei de la Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, tocmai datorita faptului ca din interior, ca fost angajat, scrisesem despre neregulile de acolo.

In primul rand, Legea nr. 7 din 18 februarie 2004 privind Codul de conduită a funcţionarilor publici (r) spune la Art.7, alin.(5): ’Prevederile prezentului cod de conduită nu pot fi interpretate ca o derogare de la obligaţia legală a funcţionarilor publici de a furniza informaţii de interes public celor interesaţi, în condiţiile legii, sau ca o derogare de la dreptul funcţionarului public de a face sesizări în baza Legii nr. 571/2004 privind protecţia personalului din autorităţile publice, instituţiile publice şi din alte unităţi care semnalează încălcări ale legii.’

In al doilea rand, eu nu sunt in acest moment functionar public, avand dreptul sa scriu.

Reluand recentele mele observatii de pe blog, amintesc faptul ca am candidat la un post temporar vacant de consilier superior la acesta agentie. Dupa intamplarile descrise, mi-au admis dosarul de candidat, dupa care m-au anuntat telefonic ca examenul s-a suspendat, din motive de nerespectare a termenelor fixate cu privire la anunt si perioada de fixare a datei de desfasurarea a probei scrise. Termenul legal de timp, intre anuntul publicitar si proba scris, este de 30 zile, perioada care nu s-a respectat si pe care eu am sesizat-o.

Anuntul de suspendare nu m-a multumit, cerand si un raspuns scris, atata timp cat legea de organizare a oricarui concurs pentru ocuparea unei functii publice, implica avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici(ANFP). Simetric, suspendarea unui concurs trebuie sa comporte un aviz al ANFP. Concursul se va desfasura in 19.03.2018, dar nici pana la ora la care scriu, nu am primit dovada scrisa a anularii concursului.

Suspect este si concursul pentru validarea celor opt posturi de director executiv de la agentiile din tara.

La cerintele concursului din 28.03.2018, s-a introdus ilegal una in plus, si anume, de a avea diploma de Manager de Proiect.

AIMM uita faptul ca a devenit o institutie publica, cu functionari publici numiti, nu personal contractual.

Managerul de Proiect conduce un proiect comunitar exclusiv, la firmele de consultanta, avand si dreptul de a forma alti manageri de proiect.

Directorul executiv este functionar public si conduce o institutie publica, in niciun caz proiectele comunitare ale firmelor de consultanta.

Numai ca noi noi nu suntem prosti si ne dam seama ca cerinta ascunsa de a avea un asemenea certificat, presupune pastrarea obiceiurilor fostilor angajati contractuali, inclusiv conducerea, de a lucra si a manageria in continuare propriile firme de consultanta.

Daca pana acum un an, functionarii din aceasta agentie conduceau oficial propriile firmele de consultanta, ai caror clienti le solicitau tot lor semnatura pentru ajutoare de minimis de stat sau comunitare, pentru ca erau personal contractual si legea le permitea, acum, acest lucru nu mai este posibil. Din contra, este pasibil de incompatibilitati si de incalcarea legii.

Logica celor care au hotarat transformarea agentiei intr-una de interes public a fost de natura financiara: nu mai platesc personalul contractual cu salarii mici, atata timp cat ei fac anual zeci de mii de euro pe facilitatile statului; mai bine ii fac functionari publici, le platesc un salariu decent si ii bag in breaking news daca mai lucreaza cu firmele lor.

Make-up, DNA!!


0 comentarii la “Wake-up, nation!”
Comentariul tau