In virtutea Legii nr. 571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati care semnaleaza incalcari ale legii, va propun o dezbatere constructiva privind reorganizarea Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, mai mult decat necesara in aceasta perioada marcata de o criza profunda.

‘Stimati Coordonatori de Regiuni, Directori Executivi, Sefi de Serviciu, Sefi de birou Centre locale,

In baza centralizatorului de activitati majore, la nivelul datei de 25.07.2010, pe care si le-a definit APIA Central si care vor fi definite in continuare inclusiv saptamana viitoare la nivel de Directii Resurse umane, Economic, Relatii institutionale, va rog sa va identificati propriile obiective majore si de detaliu la nivel de Centru Regional, Centru judetean, local, pe care sa vi le marcati scris pe un centralizator, care sa fie actualizat saptamanal si sa fie subiect de sedinta in acelasi ritm (saptamanal).
Pana marti, 3.08.2010, ora 16, fiecare CJ va trimite la APIA Central propriul Centralizator, pe adresa …
Rog Coordonatorii de Regiune sa monitorizeze acest subiect si sa aiba aceste Centralizari pentru fiecare CJ aferent.

Director General al APIA ’

Iata semnalul de lupta adresat de Directorul General al APIA reprezentatilor sai din teritoriu. Aceeasi. Neschimbati. Trecuti prin strunga altor partide de prima tinerete.
‘In baza centralizatorului de activitati majore…va rog sa va identificati propriile obiective majore, pe care sa vi le marcati scris pe un centralizator..si sa fie subiect de sedinta in acelasi ritm(saptamanal)’.
Indemnul sprinten, cu ‘detaliu’ la marca metalica de pe urechea fiecarui sef identificat saptamanal in sedinte, ne-ar putea da senzatia ca in APIA incepe cu adevarat o restructurare, in sensul respectarii reglementarilor comunitare in materie de gestionare a fondurilor FEGA, FEADR si Bugetul national.

‘Planificarea activităţilor majore si de detaliu ale A.P.I.A.  Iulie 2010 – Feb.2011’ este urmare a constatarii majore in materie de acreditare si a planurilor de actiune pentru implementarea recomandarilor facute de catre auditul Comisiei Europene, Directia Generala pentru Agricultura.
‚S-a constatat ca pentru masurile cuprinse in Axa II finantata din FEADR, nu au fost respectate prevederile din Regulamentul nr. 1290/2005, in ceea ce priveste cursul de schimb utilizat pentru autorizarea platilor, respectiv penultimul curs de schimb stabilit de Banca Centrala Europeana inainte de luna la care este efectuata plata. Acest curs ar fi trebuit utilizat pentru inregistrarea in euro a obligatiilor de plata catre beneficiari, a platilor efectuate, a debitelor, dobanzilor constituite si recuperate si sanctiunilor, dar in mod eronat APIA a folosit cursul utilizat pentru autorizarea Schemelor de plata unica pe suprafata reglementat prin HG nr.1560/2008 privind stabilirea pentru anul 2008 a cuantumului platilor directe unice pe suprafata, al platilor nationale directe complementare in sectorul vegetal(…).’   Din cauza lipsei reconcilierilor trimestriale dintre cele doua agentii de plati, in ceea ce priveste debitele constituite sau recuperate aferente masurilor delegate(delegate de APDRP catre APIA), s-au devansat platile pentru zonele defavorizate(M211,212), agromediu(M214) si plati nationale directe complementare in sectorul vegetal (M611). Drept urmare, toti fermierii ar putea da statul roman in judecata si sesiza CE pentru nerespectarea termenului final de plata 30.06.2010, termen valabil pe teritoriul tuturor statelor membre UE. Nu se poate ca fermierii sa sune la centrele locale si judetene si sa injure functionarii de excutie si intregul sistem de plati.
Daca functionarilor de executie li se reproseaza ca au gestionat putine cazuri de intentie de frauda la bugetele comunitare venite din partea fermierilor, cu acelasi rationament, ne putem intreba, daca se face cineva vinovat din conducerea APIA de neregula mentionata mai sus?.
Celebra ‚planificare’ nu aminteste niciun cuvant despre observatiile Comisiei privind nerespectarea principiului ‚celor 4 ochi’ in administrarea dosarelor de plata: Urmare verificarilor efectuate s-a  constatat ca modulul privind efectuarea platilor din sistemul integrat IACS nu asigura respectarea principiului “4 ochi”, in sensul ca fiecare operatiune introdusa in sistem sa fie si validata de catre o alta persoana decat cea care a introdus initial datele. Astfel, nu au fost respectate prevederile Anexei 1 din Regulamentul CE nr.885/2006.  ’
Conducerea APIA solicita functionarilor, sub amenintarea cu aplicarea legilor pe care tocmai ea nu le respecta, digitizarea de urgenta a parcelelor fermierilor care au depus cereri pana pe 11 iunie 2010 pe suport de hartie. Aceste mii de cereri online figureaza ca deschise pentru Campania 2011 si se afla sub lotul de teledetectie. APIA vrea sa le exporte contractorului in format digital, pentru a interpreta cererile ca fiind din Campania 2010, scutindu-l pe acesta de oarece cheltuieli. In momentul transferului de fermieri digitizati pentru Campania 2011, catre contractorul prin teledetectie, ne vom afla in situatia inedita in care APIA va face plati pe 2010 cu cereri depuse si online si pe suportul de hartie, adica, doua cereri pentru un singur fermier si fara ca el sa stie. Cine are intentie de frauda in acest caz? Fermierul care are depuse doua cereri pentru aceeasi suprafata sau cele doua persoane care au gandit aceasta smecherie?
Se profita, contrar propriilor manuale, de un sistem extern denumit IPA Online, in care poti sa faci ce vrei. La importul datelor interpretate de catre firma contractoare, cand se va face maparea cu bazele de date IACS, IPA Online si Lpis ale APIA, ar trebui ca sistemul sa sesizeze aceasta neregula.
Cea mai grava constatare a Directiei Generale pentru Agricultura si de care conducerea APIA nu aminteste pastorilor sai, se refera la proasta gestionare a sistemului LPIS-GIS ceea ce‚ a determinat multe nereguli şi a transformat sistemul IACS intr-unul deficitar’.
Autoritatile statului trebuie sa intervina de urgenta, in asa fel incat, pe viitor nimeni sa nu se mai joace de-a parcela si de-a blocu’ fizic pe suprafata tarii, in dispretul banului public.


3 Comments on “Sefii de la APIA bagati in sedinte.”

You can track this conversation through its atom feed.

  1. emil says:

    stiaţi că Apia e capitala şi cel mai mare oraş al Samoăi? oare şi-acolo e atît de complicată agricultura?

  2. Viorel says:

    Fotografia e geniala! cit despre continut, va fi vazut sper de cine trebuie, nu?…

  3. un amarat de salariat din APIA says:

    Salut!

    Ai uitat sa mentionezi faptul ca in aceste zile suntem obligati sa reinterpretam parcelele cu C3C2 si sa alocam fermierilor suprafete pt. plata, suprafete pe care nu le-a vazut GAUSS-ul, dar pentru asta si-au luat bani grasi. Nu inteleg de ce nu-i obliga pe ei sa reinterpreteze, deoarece ei nu si-au facut treaba bine si ne obliga pe noi sa reparam greselile lor. Mai grav este faptul ca nici de la APIA Centrala nu-si asuma nimeni responsabilitatea, neexistand o procedura clara referitoare la ce ne obliga ei pe noi sa facem si veti vedea ca in cazul unui audit vom fi noi cei trasi la raspundere(chiar penal)deoarece asta este clar o infractiune.

Dă-i un răspuns lui emil

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Nevermind, I don't want to reply to this person