Zilele acestea se face o evaluare a directorilor executivi ai centrelor judetene ale APIA. Este o confirmare politica, pe post, a tuturor coordonatorilor, directori executivi sau cum or fi definiti de conducerile pasagere ale Curtii Constitutionale.
Pentru a veni in sprijinul autoritatilor, in virtutea legii avertizorului public, propun o restructurare majora a APIA. Am semnalat in repetate randuri, deopotriva cu fermierii si colegii mei, pe acest blog, necesitatea reducerii numarului de functionari din agentie, in acord cu declaratiile oficialilor statului roman, care afirma ca inca exista un numar foarte mare de persoane platite de la bugetul statului.
Sa privim, asadar, un centru judetean luat aleatoriu de pe site-ul www.apia.org.ro. El are in componenta persoane numite politic, astfel: Director Executiv, Director Executiv-Adjunct, Sef Serviciu Masuri de Sprijin-IT, Sef Serviciu Controale pe Teren, Sef Serviciu Autorizare CNDP si ajutoare specifice comunitare, Masuri de Piata, Sef Serviciu Economic, recuperare debite, Şef Birou Inspecţii, cota de lapte şi supracontrol, Sef Birou IT.
Opt persoane inmultite cu 42 de centre judetene fac dintr-un foc 336 de persoane- carora orice consilier de executie din agentie, din orice colt al tarii le poate descrie ineficienta. Cei opt pot fi redusi la o singura persoana care stie tot si are capacitatea de a coordona intreaga activitate.
Plecand de la definitia Sistemului Integrat de Administrare si Control, fermierul ar trebui sa depuna o singura cerere, asta insemnand ca baza de date a animalelor si controlul acestora sa fie transferate in mod real la Apia, ceea ce inseamna desfiintarea unui serviciu care suna popos: Serviciu de Autorizare CNDP si ajutoare specifice comunitare, Masuri de Piata.
Serviciul Economic, cu ‘recuperare debite’ in coada, cel care strange datele si le trimite la Bucuresti pentru calcularea salariilor, platite vesnic cu intarziere, introduce pe serverul central debite prelucrate de serviciul Masuri de sprijin si IT. Si atat.
Biroul IT : se confrunta cu fisiere neastamparate, cabluri de Internet iesite din mufa sau telefoane de prietenie de la STS si de injuraturi de la fermieri, ar putea fi inlocuit cu o firma externa care face servicii IT. Oricum exista servere plasate in tara care salveaza in timp real toata baza de date in caz de calamitate iar munca birourilor locale IT nu se mai justifica.
Biroul Inspecţii, cota de lapte şi supracontrol, cuibusorul de nebunii al sindicalistilor, face sporadic controale la cota de lapte si la modul de distribuire a ajutoarele din stocurile de interventie ale UE. Oamenii acestui birou sunt cel mai des sunt folositi de Serviciul Controale pe Teren. Concluzia ar fi ca cele doua servicii se pot comasa.
Serviciul Masuri de Sprijin si IT, fostul Serviciu IACS, este artizanul platilor catre fermieri din FEGA, FEADR si bugetul national.
Functia de director executiv adjunct nu se justifica atata timp cat directorul executiv poate fi unul care sa stie tot si nu unul care se plimba cu masinile firmei la sindrofiile politice si acasa sau se ocupa de propriile afaceri.
Sa nu uitam de juristi, angajati doar pentru a prelua presedentiile sectiilor de votare din ultimii ani, care nu sunt in stare sa castige procese impotriva celor care folosesc nejustificat fondurile europene, specializandu-se pe contencios administrativ, in confruntare directa cu angajatii agentiei, neascultatori si neinregistrati politic. Acestia pot fi simpli consilieri de executie. Cum se pot apara interesele Apia dintr-un centru judetean, atata timp cat gestionarea fondurilor comuniare se face centralizat?.
Socotind o medie de cinci sefi pe centre locale, in fiecare centru judetean, inmultind cu 42 de judete vom constata ca si acestia, in numar de peste 210 persoane, numiti politic, pot fi redusi, prin comasari de centre locale. Daca tot comasam spitale , ba pe unele le si inchidem, de ce nu am face la fel si aici? Cine ne opreste?
Cei peste 42 de soferi angajati pentru deservirea clientelei politice din agentie trebuie sa plece. Toti cei de la controale pe teren au carnet categoria B, iar daca nu, se gasesc suficienti consilieri care pot conduce masinile institutiei.
Exista o multime de consilieri in pragul pensionarii pe care nu-i mai poti pune decat la copiere sau condus masinile Apia. Despre interogarile bazelor de date, devenite in mod firesc foarte sofisticate, nici nu poate fi vorba. Pentru multi dintre consilieri calculatorul este o necunoscuta. Toti acestia trebuie reevaluati, nu in functie de apartenenta politica sau de vesnicul cod de conduita al functionarului public-apetenta unor fite de la agentia functionarilor publici-, ci mai degraba evaluate cunostintele privitoare la procesarea dosarelor de plata din fonduri comunitare.
Trebuie sa intelegem faptul ca descentralizarea nu inseamna infiintarea unui sereleu local unde se impart functii pe banii actionarilor.
Lasand la o parte referintele mele neacademice, m-as indrepta mai mult spre politicile de restructurare.
Nu putem sta cu mainile in san in timp ce Dacian Ciolos se lupta sa restructureze intreaga politica agricola comuna. Restructurarea politicilor agricole trebuie sa ne prinda cu un mecanism flexibil de acordare a platilor si de control al acestora.
Restructurarea reala a APIA poate redirectiona oamenii, aparent nefolositori agentiei in acest moment, catre primarii, unde pot fi consultanti utili comunitatilor locale. Ei pot deveni o interfata intre fermierii care vor sa acceseze fonduri comunitare si agentiile platitoare, astfel incat sa contribuie la o reala dezvoltare rurala. Ministrul agriculturii isi doreste asa numitele chioscuri de informare pentru fermieri. Afirm cu toata responsabilitatea ca cei care vor fi restructurati in Apia, trebuie sa li se ofere sansa de a se apropia de locul si de oamenii cu care au lucrat in trecut.
In aceeasi masura, agentia poate fi populata cu oameni tineri selectonati corect si pe criterii de competitivitate.
Mecanismul descris mai sus este simplu si presupune miscarea personalului, asezarea lui la locul potrivit si nicidecum abandonarea lui.
Astept sugestii din partea cititorilor mei.
39 Comments on “Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura(APIA)-restructurare de sus in jos”
You can track this conversation through its atom feed.
ana says:
SCBIMBATI SEFII DE CENTRE LOCALE . AU MULTE RELATII ,MULTE DEFICIENTE DE MENTALILATE , SUNT DE O VIATA LA APIA , INVICIBILI….
Posted on 25 noiembrie 2015 la 8:08 pm.
ana says:
Buna ziua . Se tot vorbeste de schimbare , consilieri APIA au primit comune noi de care sa raspunda , dar de ce nu se pune serios problema schimbarilor de sefi de centre locale APIA care ocupa un loc cald de sef si relatii inca din primii ani de infintare a instituiei . Au mandat de sef pe viata ? Credeti ca asa dispare coruptia , relatiile…?
Posted on 25 noiembrie 2015 la 8:00 pm.
memo says:
da aveti dreptate di POENARU sunt multi angajati la APIA-IF,inclusiv director adjunct care nu-si are rostul la 60 de salariati si asa prea multi pt 3000 de cereri pe centrul local ,sunt salariati care au 80-150 de dosare ,aceste dosare pot fi instumentate de maxim 10 consilieri pt toate centrele locale din ILFOV ,IN alte judete un consilier are peste 500 de dosare ,LA CENTUL JUDETEAN SUNT SALARIATI CARE SE PLICTISESC STAND TOT TIMPUL ,LA COTA LAPTE ,toata traba lor, care insumat intr-un an inseamna cam 10 zile lucratoare,sunt f putine vaci in judet ,este plasata centrelor locale, la judet ajung listele gata semnate ,si asa la centrele locale nu se munceste continuu asa cum ar trebui tot anul ca esti platit in fiecare luna cu salariu destul de mare in jur de 3000lei/luna iar din septembrie pana la jumatatea lui februarie anul urmator ,nu e nimic de facut absolut nimic ,jocuri pe net ,multi angajati la judet,din 60-70-salariati de la APIA-IF ,mai mult de jumatate sunt la e fac ?sunt oameni cu RELATII ,de ce ,sunt atatea servicii cu atatia sefi cand un consilier poate avea 2-3 servicii in subordine .
Posted on 2 aprilie 2015 la 9:32 am.
DA says:
domnule Antoniu ce ziceti de directorii APIA care ca sa ramana in functii sint cand bolnavi ,cand sanatosi.Sefii de centre locale APIA ar trebui schimbati ,se cred prin puterea functiei ca un Dumnezeu ,Propuneti ca directorii acestia si sefii de centre locale sa primeasca la IACS o cumuna de care sa raspunda de la primirea cererii si pana la darea in plata si o sa vedeti ca nu mai vreau sa stea la APIA
Posted on 27 ianuarie 2013 la 6:13 pm.
Antoniu says:
@DA-mie imi spuneti!??asa este.
Posted on 28 ianuarie 2013 la 2:38 pm.
dan says:
pe langa cele 8 persoane care au functii de sefii si directori la APIA mai sint si sefi de centre locale care in afara de pontaj nu fac nimic. Adica fac pentru ei ,treburi personale cu masina institutiei ,acum de cand cica au gipies la masina si sint urmariti pe unde merg ,o fac mai rar si motive isi fac
Posted on 27 ianuarie 2013 la 5:28 pm.
Antoniu says:
@dan-acum pot sa aiba GPS dupa ce au facut campanii electorale cu masinile, au decontat controale pe teren fara sa mearga pe teren- cu ‘masuratori’ facute la sediu-, detasari si delegatii fictive,etc.
Posted on 28 ianuarie 2013 la 2:41 pm.
mia says:
prin intermediul d-voastra,am marea rugaminte daca se poate ca toti cei care sunt penalizati sa le zicem asa de catre Apia,sa li se traga banii direct din restul de bani care mai au in cont nu sa fie dati de catre oameni in termen de 30 de zile ca se stie destul de bine ca romanul oricat ar munci tot nu are bani,va multumesc si astept un rasp din partea d-lui Antoniu,o zi excelenta
Posted on 28 decembrie 2012 la 12:55 pm.
Antoniu says:
@mia- inteleg ca ati primit un proces verbal de recuperare debite, de la Apia. Aveti motive sa contestati PV in instanta? Daca da, o puteti face.
Posted on 28 decembrie 2012 la 1:03 pm.
VIO says:
ce usor este pt. dv-stra domnule sa trimiteti oamenii acasa, pai ei cu ce sa traiasca daca desfiintam toate centrele, eu am terminat fac. de management in 2008 si stau cu diploma in raft ca nu ma incadreaza nimeni pe post de inginer , pe timpul lui Ceausescu asa erea? Obligatoriu aveai o repartitie, iar dumneata vrei sa moara lumea de foame desfintezi , dai afara, ca poate unul singur sa rezolve tot, eu lucrez veterinar la comuna pe un salariu de cinci mil ca seful meu a zis ca nu are nevoie de inginer are nev oie de teh si animalele au scazut datorita sistemului si a hotiei din tara asta , cu ce sa traiesc eu care speram ca ma angajez la cel mai apropiat centru apia pt bunastarea familiei mele ……
Posted on 2 iulie 2012 la 12:17 pm.
claudia says:
am si eu o suspiciune dar nu stiu cui sa ma adresez.fondurile astea europene se dau pe ochii frumosi? ce controale se fac?deoarece eu stiu sigur ca-mi este vecin un cetatean care are 3 proiecte pentru apicultura …culmea pe acelasi nr de stupi ;tata si doi fii …si nu am mai mult de 30 de stupi.cum este posibil?sa ai trei proiecte pe 30 de stupi????????????/va rog insistent da se faca controale …nici macar teren pentru stupina nu detin .cand sunt anuntati cumuleaza stupii de la toti si se fotografiaza….puteti sa faceti controale fara sa-i anuntati dar la toti odata sa vedeti cate nereguli sunt si va dau si numele lor ;carciu misu,carciu laurentiu si carciu elian toti din piscul sadovei-dolj
Posted on 29 mai 2012 la 7:20 am.
tinca says:
dom poenaru cat se mai da pe cap de animal anul acesta si cam pe ce dat se dau bani
Posted on 28 noiembrie 2011 la 9:49 am.
tinca says:
va multumesc
Posted on 31 octombrie 2011 la 9:39 am.
tinca says:
va multumesc
Posted on 31 octombrie 2011 la 9:39 am.
tinca says:
domnul poenaru pe ce data se incep a da sucventiile pe imas cecse da in avans la gl va multumesc
Posted on 19 septembrie 2011 la 6:43 pm.
Antoniu says:
@tinca-dupa data de 16 oct incep platile in avans, procent stabilit de catre Apia.
Posted on 20 septembrie 2011 la 4:06 pm.
Antoniu says:
@tinca-daca la depunerea cererii pe 2010 http://www.apia.org.ro/dir_iacs/cerere_unica_plata_suprafata_2010.doc nu ati bifat la pct. 5 sau 6, pag.3, dupa caz, atunci nu aveati cum sa beneficiati de subventie.
Posted on 6 aprilie 2011 la 3:09 pm.
tinca says:
am si eu o antrebare dom poenaru stiti cumva se ma dau bani pe zonele defavorizate anul acesta ca am primit decizia de la apia si nu aveam suma respectiva pe decizie va multumesc
Posted on 6 aprilie 2011 la 12:22 pm.
Antoniu says:
@Catalina Marian Danut- v-am raspuns la aceeasi intrebare aici: Depunerea cererii de subventie pe suprafata 2010 prin IPA Oline
Posted on 30 martie 2011 la 12:13 pm.
Catalina Marian Danut says:
Daca dosarul de la Apia a fost pe numele lui tata care a decedat cum pot sa trec dosarul pe numele meu ca fiu. Mentionez ca pamantul pe titlu este pe numele bunicului meu.
Posted on 29 martie 2011 la 9:55 pm.
Antoniu says:
@madalin-in invitatia pe care o veti primi sau ati primit-o de la Apia veti avea/aveti user-ul si parola sau sunati la inspectorul care va gestiozeaza dosarul si vi le va da. Daca aveti probleme cu digitizarea ma puteti contacta.
Posted on 22 martie 2011 la 9:44 pm.
madalin says:
atunci daca nu ne mai da username si parola, de ce ne mai pune sa le completam online??
se putea verifica foarte usor cine si cine nu respecta intructiunile de acolo…sau mai stiu io ce „nereguli” faceau diversii utulizatori…..
multumesc…..
P.S. unii dintre noi nu pot sa ajunga la ora si data stabilita la sediile locale, mai ales ca programul este pana la 16.00
Posted on 22 martie 2011 la 8:50 pm.
Antoniu says:
@Gabriel G.- aplicatia nu mai functioneaza cu user-ul si parola lpisweb si apia2008.Din punctul meu de vedere este dreptul agentiei de a da acces la cine doreste. Ce se intampla cu cei tineri si nu numai, care vor sa acceseze fonduri si vor sa-si identifice singuri parcelele? Daca sunteti inscris la Apia puteti primi un user si o parola fara probleme. Daca sunteti doar vizitator, puteti intra de la mine de pe blog, in coloana a III-a si click pe ANCPI de la Misterele agriculturii. Acolo, click pe Server imagini, dati jos Plug-in-urile, cu conditia sa aveti Internet Explorer si nu Mozila. Veti obtine imagini clare pentru toata tara, in coordonate geografice, fara insa sa vedeti stratul cu blocuri fizice. La ANCPI se pot achizitiona, contra cost, orice fel de harti cu blocuri fizice, atat in format electronic cat si pe suport de hartie. Succes!.
Posted on 8 martie 2011 la 4:15 pm.
Gabriel G. says:
Din cate am auzit pe site-l lpis.apia.org.ro nu mai e valabil username-l si parola (lpisweb – apia2008). Stiti cumva cum pot accesa aplicatia lpisweb, care e noua parola? Va multumesc.
Posted on 8 martie 2011 la 3:58 pm.
Roxana Iordache says:
Ţi-am mai spus, e o minune că mai rămâi acolo. Propunerile tale sunt bune pentru statul de drept, nu pentru statul infracţional. Tu loveşti înseşi criteriile lor de promovare, cele politice, adică, în accepţia vremii de azi din România, mafiote. Asta nu e guvernare, e asociere la infracţiune. Şi tu vrei să le strici jucăria. 🙂
Posted on 26 februarie 2011 la 2:50 pm.
Antoniu says:
@tinca-mergeti la Oficiul Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit ( OJPDRP) GALAŢI
Adresă
Str. George Coşbuc, nr.102, Galaţi, Judeţul Galaţi
Tel: 0236/ 411.071; Fax: 0236 / 460 036
E-mail: [email protected]
si luati legatura cu: Responsabil relaţii publice
Constantinescu Silvia
0236 / 460.036
Posted on 19 februarie 2011 la 11:10 am.
tinca says:
buna domn’ Poienaru! Va multumesc ca mi-ati raspuns; am intrat pe acea adresa dar nu imi ras. la prea multe fiindca nu am windos xp am 7 dati-mi o alta adresa unde pot intra sa pot solicita acesti bani care ne-ar ajuta tare mult. tinca galati- ras. va rog!
Posted on 17 februarie 2011 la 12:48 pm.
Antoniu says:
@anonim-intra mai intai aici http://www.apdrp.ro/ deschide Masura 121- Exploatatii agricole si vei citi cu atentie, cum se acceseaza Masura 121 Modernizarea exploatatiilor agricole. Se cauta apoi o firma de consultanta pentru a-ti face proiectul, dupa care, acesta se depune la APDRP spre aprobare.
In mod sigur, primele documente pe care consultantul ti le va cere, vor fi cele prin care sa faci dovada ca exploatatia este inregistrata la Apia.
Posted on 13 februarie 2011 la 8:54 am.
anonim says:
BUNA SANT DIN JUD GL AS DORI SI EU UN AJUTOR DE LA DV PTR AMI ABUNATATI MICA FERMA PE CARE O DETIN DE 200 DE OI VA ROG MULT VA MULTUMESC
Posted on 12 februarie 2011 la 10:20 pm.
mari cristea says:
Eu sincer va spun ca mi sa facut scarba de birocratia care este ,parca am vorbi alta limba si nu ma refer la cei de etnie maghiara caci am intalnit niste oamenii de nota zece,caci toi suferim la fel ca suntem romani ca suntam maghiari toata lumea este stresata,dar sunt unii parca ia nascut in agentii si ma enerveaza ca te trateaza cu atata aroganta ,nu am fost genul sa port ranchina pa nimeni,dar mam schimbat la 180 de grade si chiar am inceput sa platesc cu aceasi moneda nu cred ca este un motiv de lauda dar ar trebui sa luam atitudine toti
Posted on 3 februarie 2011 la 11:02 pm.
Antoniu says:
@aurel-www.apia.org.ro
Posted on 3 februarie 2011 la 5:54 pm.
aurel says:
Am o rugaminte la dv care este siteul agentiei de plati .multumesc.
Posted on 3 februarie 2011 la 12:20 pm.
elena says:
Buna! Spuneti lucruri foarte adevarate, dar eu m-am confruntat cu ele cand am depus luna trecuta dosarul. Daca puteti sa faceti o lista de protest pentru comasare a acestor institutii contati si pe mine. Dar, sincera sa fiu, nu stiu daca vom reusi. In orasul in care locuiesc eu la Toplita, jud. HR, acum se construieste un sediul nou A.P.I.A.
Antoniu esti naiv, scuza-mi expresia, daca crezi ca cei care lucreaza in birou la A.P.I.A.vor da consultanta . Baietii mei, tineri de 31 ani, licentiati in Franta, au o mica ferma de 6ani. De la primarie, nu sa le dea consultanta, cred ca nici nu stiu unde este asezata frrma. Este la 7km de sat .Tehnicianul veterinar, care este si consilier, trece pe la ei cand are de facut vreun vacin la animale, in rest, nici un consilier agricol care ia bani pentru aceasta, nici nu stie unde sunt. Deci, aceasta este agricultura noastra. Cred ca anul acesta o sa se miste ceva.
Posted on 1 februarie 2011 la 5:42 pm.
Antoniu says:
@Viorel-Propunerile mele vin ca urmare a unor sesizari facute direct Primului-ministru si Directiei Generale pentru Agricultura. Ancheta aflata in plina desfasurare, a deblocat aprox 8.000 de cereri de plata, numai in jud.Cluj, pe data de 26.01.2011. Asta m-a surprins placut. Astept ca ancheta sa se extinda si la Cluj, asa cum am cerut, altfel incat, graul sa se separe de neghina pentru totdeuna.
Posted on 26 ianuarie 2011 la 10:15 pm.
Antoniu says:
@Remus haiduc-Te salut si eu, Remus! Fiecare trebuie sa ne exprimam opiniile. Eu cred ca toate sitemele de conducere, venite ca tavalugul peste noi, nu au adus nimic eficient in actul administrativ. E timpul ca cei care spun ca fac reforma, dar si cei care vor veni, sa se tina de cuvant.
Un loc potrivit este statutul de pensionar, pentru cei pe care i-am amintit in postarea mea. Nimic nu-i opreste dupa pensionare, sa ofere consultanta pe bani si intr-un cadru legal, fermierilor din zonele pe care ei le cunosc cel mai bine.
Posted on 26 ianuarie 2011 la 10:01 pm.
Antoniu says:
@obligatoriu-dupa cum vedem,pe timp de criza, activitatile se restrang in institutiile statului. Sa nu-mi spuneti mie ca nu ar functiona un centru judetean cu un director si un singur sef de serviciu, de parca in acest moment directorii si sefii de serviciu baga la greu cereri si fac plati.
Majoritatea celor amintiti, nu stiu sa scrie bine romaneste. Nu-i bai! Au doctorate si masterate si pot pleca de unde au venit, demonstrand ca agricultura e pe maini bune.
Statele membre pot crea baze de date descentralizate cu conditia sa fie compatibile intre ele. Altfel, cum fac controalele incrucisate?
Cum e posibil ca ‘laptarii’, aia cu cota, ‘vacarii’, aia cu ajutoare specifice si ‘taranii’ de la Iacs sa aiba trei baze de date diferite si neomogene cu proceduri diferite dpdv administrativ, privind inregistrarea si introducerea datelor, fara sa fie posibil un control incrucisat?
‘Vacarii’ au ajuns sa gestioneze ajutoarele specifice din FEGA, desi serviciul lor face plati din bugetul national.
Au plimbat fermierii la cota de lapte, care are baza ei de date. Au fost trimisi apoi la Iacs sa-si ia fiecare identificatorul de la Registrul fermelor sau sa se inregistreze daca nu-l aveau.
Cei asta!???
De-aia au venit televiziunile prin centrele judetene!
Din pacate, reporterii anuntau seara pe post, faptul ca, platile se fac din bugetul national.
Cine sa organizeze un parcurs normal pentru ca fermierii sa acceseze facil platile comunitare, cand nici angajatii Apia,nu stiu, de fapt, ce plati se fac?
Acceptam sau nu, trebuie facuta o restructurare rapida in institutiile statului si eficientizat actul administrativ cu oameni dintr-o bucata si nu dupa..bucate.
Posted on 26 ianuarie 2011 la 9:40 pm.
obligatoriu says:
Buna seara 🙂
Mai Poie, din cate am observat eu, tu vrei sa schimbi tot sistemul !
Tu vrei sa fie un singur director si un singur serviciu :))
IACS = PAMANT = SIVECO
Apoi Serviciu Autorizare CNDP si ajutoare specifice comunitare, Masuri de Piata,
Aici sa zicem ca platile din FEGA pentru animale, bunastarea animalelor, agricultura ecologica, acciza la motorina, tratamente in apicultura si care or mai fi, ar putea fi gestionate prin IACS dar laptele in scoli ? dar deseurile animale ?
Dar cei care getioneaza baza nationala de date cu animalele = IQM
Din cate stim astia sunt concurenti, IQM si SIVECO, cum sa faca oare APIA sa ii aduca impreuna? sa cedeze IQM-ul toata baza lor de date catre SIVECO, cu programe cu tot ? Sa cedeze SIVECO catre IQM ? ca de conlucrat cred ca ar fi exclus, ar trebui sa fizioneze astia doi.
Nu pot sa vorbesc despre cota de lapte ca nu cunosc …
Ar trebui definit in ROI ce inseamna pentru sefii de serviciu „activitati cu grad ridicat de comlexitate” si sa fie definit clar care din atributii si le pot delega, si in ce conditii, si care sunt sarcinile care trebuie sa le indeplineasca exclusiv ei, avand in vedere ca unii dintre ei nu stiu ce e aia activitate cu grad ridicat de complexitate, si isi delega intregile atributii catre subalterni.
Dar cu saracul sofer ce ai ? E baiat de treaba.
As vrea macar odata in intoria institutiilor de stat sa vina seful al mare de la Bucuresti si sa ceara angajatilor sa-si caracterizeze sefii in scris pe o bucata de hartie, si sa citeasca in particular si el, ce scriu oamenii, ca sa isi dea seama cam cum sta treaba, sa vada sefii prin oglinda ochilor nostri.
Si sa ne intoarcem iar la primarii, sa dam consultatii, asta e parerea ta ?
Parerea mea e ca trebuiau educati cetatenii cu care lucram din 2006, nu sa mergem iar sa slujim pe la primarii, nu asa am inceput cand ne-am angajat ?
In Germania daca vroiai sa faci o microferma sau sa ceri sprijin, faceai vreo 2 ani cursuri, sa inveti sa scri, sa intelegi ce citesti, sa afli ce e important cand cresti animale, sa inveti rotatia culturilor, etc. Si apoi veneai si discutai cu un specialist care iti explica cum sta treaba, nu ca noi ca scriem cereri pt. altii, care apoi vin si ne intreaba daca au depus cerere pentru sprijinul respectiv. Aici e marea problema.
Cu asezarea personalului la locul potrivit si nicidecum abandonarea lui, sunt de acord. Nu sunt de acord cu evaluarile subiective ce se fac odata pe an, fara fundament.
Eu zic sa ma opresc aici.
Posted on 26 ianuarie 2011 la 8:16 pm.
Remus Haiduc says:
Te salut Antoniu,
Observ ca iei atitudine, insa inca nu poti pune in practica ceea ce gandesti!!!….mai trebuie sa intervina schimbari…
Apropo daca: „Mecanismul descris mai sus este simplu si presupune miscarea personalului, asezarea lui la locul potrivit si nicidecum abandonarea lui.”
ce facem cu: „Exista o multime de consilieri in pragul pensionarii pe care nu-i mai poti pune decat la copiere sau condus masinile Apia”, cred ca aceasta problema se gaseste in multe alte agentii cu reprezentativitate la nivel NATIONAL.
Posted on 26 ianuarie 2011 la 2:50 pm.
Viorel says:
Din pacate propunerile tale nu le vede cine trebuie!
Posted on 25 ianuarie 2011 la 10:38 pm.